2025 | ||
Woensdag 29 januari 2025 10.00 - 10.45 | Masterclass De hoogbegaafde muziekleerling in een notendop | Open voor muziekdocenten en ouders |
Vrijdag 31 januari 2025 10.00 - 10.45 | Masterclass De hoogbegaafde muziekleerling in een notendop | Open voor muziekdocenten en ouders |
Zaterdag 1 februari 2025 10.00 - 10.45 | Masterclass De hoogbegaafde muziekleerling in een notendop | Open voor muziekdocenten en ouders |
Geweest
2024 | ||
Zaterdag 28 september 2024 10.00 - 10.45 | Masterclass De hoogbegaafde muziekleerling in een notendop | Open voor muziekdocenten en ouders |
Vrijdag 27 september 2024 10.00 - 10.45 | Masterclass De hoogbegaafde muziekleerling in een notendop | Open voor muziekdocenten en ouders |
Woensdag 25 september 2024 10.00 - 10.45 | Masterclass De hoogbegaafde muziekleerling in een notendop | Open voor muziekdocenten en ouders |
Vrijdag 1 maart 2024 11.00-12.30 | Webinar Flow en meer... | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 26 januari 2024 11.00-12.30 | Webinar Executieve functies | Open voor muziekdocenten |
2023 | ||
Vrijdag 24 november 2023 11.00-12.30 | Webinar Perfectionisme en faalangst | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 3 november 2023 11.00-12.30 | Webinar De gemotiveerde leerling | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 6 oktober 2023 11.00-12.30 | Webinar Leren leren... | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 22 september 2023 11.00-12.30 | Introductiewebinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Woensdag 22 maart 2023 ochtend | Live presentatie Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Exclusief voor docenten van Het Clockhuys in Haren |
Vrijdag 10 maart 2023 11.00-12.30 | Webinar Flow en meer... | Open voor muziekdocenten |
4 maart 2023 0.00 - 12 maart 2023 23.59 | WijsjedeWeg neemt deel aan de 'Week van de hoogbegaafdheid' | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 20 januari 2023 11.00-12.30 | Webinar Executieve functies | Open voor muziekdocenten |
2022 | ||
Vrijdag 9 december 2022 11.00-12.30 | Introductiewebinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 25 november 2022 11.00-12.30 | Webinar Perfectionisme en faalangst | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 4 november 2022 11.00-12.30 | Webinar De gemotiveerde leerling | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 30 september 2022 11.00-12.30 |
Webinar Leren leren... | Open voor muziekdocenten |
Zondag 25 september 2022 ochtend en middag |
Bijdrage aan de ledendag voor vereniging ESTA | Exclusief voor leden van de ESTA |
Woensdag 21 september 2022 20.00 - 21.30 |
PILOT Webinar Eerste Hulp Bij Oefenen | Open voor muziekdocenten en ouders van muziekleerlingen |
Vrijdag 9 september 2022 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 10 juni 2022 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 4 maart 2022 11.00-12.15 |
Webinar Flow en meer... | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 18 februari 2022 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 21 januari 2022 11.00-12.15 |
Webinar Executieve functies | Open voor muziekdocenten |
2021 |
||
Woensdag 13 januari 2021 - 13.30-14.00 |
Webinar Hoogbegaafd begrijpen | MBO OA Alfa-College Groningen |
Vrijdag 5 maart 2021 - 11.00-12.15 uur |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Exclusief voor KunstKwartier |
Vrijdag 9 april 2021 - 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Exclusief voor Kunstencentrum In de Klinker |
Vrijdag 16 april 2021 - 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Exclusief voor Cultuurcentrum Hogeland |
Woensdag 21 april 2021 - 14.00-15.00 |
Webinar Talentontwikkeling | Exclusief voor CBS De Wegwijzer Bellingwolde |
Vrijdag 21 mei 2021 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 11 juni 2021 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 27 augustus 2021 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 17 september 2021 11.00-12.15 |
Webinar Leren leren... |
Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 8 oktober 2021 11.00-12.15 |
Webinar De gemotiveerde leerling | Open voor muziekdocenten |
Maandag 1 november 2021 15.00 - 16.30 |
Webinar Creativiteit en intensiteit in het spel van het jonge kind | WijsjedeWeg is te gast in het webinar Het kind in de groep van Expertgroep Ontwikkelingsvoorsprong. Exclusief voor deelnemers van de module Aanbod en Aanpak |
Vrijdag 12 november 2021 11.00-12.15 |
Webinar Perfectionisme en faalangst | Open voor muziekdocenten |
Vrijdag 10 december 2021 11.00-12.15 |
Introductie webinar Ik wil het niet leren, ik wil het kunnen! | Open voor muziekdocenten |
De Muziekwijzer is handige gesprekstool die je handvatten geeft om te ontdekken waar het al goed gaat (!) tijdens de muzieklessen en wat je (nog meer) kunt doen en met elkaar kunt bespreken om muziekles geen flop te laten worden maar een GOUDEN ervaring!
De Muziekwijzer stelt je vragen over:
Bovendien reikt de Muziekwijzer kansen en overwegingen aan om door te zetten als het op enig moment moeilijk is. Hierdoor krijg je beter zicht op oplossingen bij allerlei situaties die spelen tijdens de muziekles en thuis.
Doe de Muziekwijzer en maak van muziekles een GOUDEN ervaring!
De Muziekwijzer werd in november voor het eerst getoond in ‘Hoogbegaafd-het Magazine’, het mooie, nieuwe tijdschrift van Kristel van Eijk. Nu is ie voor iedereen verkrijgbaar!
Per 1 dec voor iedereen verkrijgbaar. Nog heel even geduld dus ;-)
Handige gesprekstool voor succesvolle muzieklessen aan hoogbegaafde kinderen.
De Muziekwijzer werd in november voor het eerst getoond in ‘Hoogbegaafd-het Magazine’, het mooie, nieuwe tijdschrift van Kristel van Eijk.
Per 1 dec 2024 is ie voor iedereen verkrijgbaar!
Na ongeveer 10 minuten spelen, barst hij in snikken uit. Hij kan niet meer stoppen. Een beetje troosten helpt niet. De tranen blijven komen.
De dirigent zet hem even apart zodat hij verder kan met de rest van de groep.
Ik speel mee met een groepje leerlingen in een orkestje. Na een paar minuten laat ik de repetitie voor wat het is en zoek ik dit jongetje op.
Verstijfd zit hij op een stoel in een hoekje. Zijn adem zit hoog, zijn schouders zijn opgetrokken, zijn mond stijf dicht, hij wil niet laten zien dat hij huilt.
Dit jongetje ken ik helemaal niet, ik weet helemaal niet wat er zou kunnen spelen. Toch vliegen allerlei gedachten -die helemaal niet hoeven te kloppen- door mijn hoofd:
Ergens heb ik het onbestemde gevoel dat hier zomaar nog meer aan de hand zou kunnen zijn. Het heeft geen zin om iets meer te vragen aan hem. Hij is op dit moment zo dichtgeklapt dat hij niet in staat is om logisch na te denken. Zijn brein zit op slot.
Als we buiten staan, komt zijn moeder er al aan rijden. Hij stort zich snikkend in haar armen. Moeder zegt terloops tegen me: ‘Hier was ik al bang voor, en we zijn zo bezig met de leerkuil…’ Op dat moment vallen er bij mij ongelooflijk veel kwartjes. Het klopt, hier is meer aan de hand!
Juf en moeder weten dat hij deze muziek KAN spelen en gunnen hem een super samenspeelervaring. Maar HOE begeleid je dit kind naar een succeservaring?
Voel je welkom bij Wijsjedeweg om te ontdekken wat jij kan doen om deze kinderen te helpen!
Lees HIER de uitgebreide versie van dit verhaal